10 punten waar een goede stand aan moet voldoen

10 punten waar een goede stand aan moet voldoen

Je staat binnenkort met een stand op een event, maar je hebt geen idee wat je kunt verwachten en waar je stand aan moet voldoen? Lees dan onderstaande tips en het kan niet meer mis!

1. Laat mensen weten dat je er bent!
Voor onze klanten maken wij altijd via social media bekend dat wij aanwezig zijn op een evenement, en dat we bijvoorbeeld goodies weggeven, een leuke actie of een prijsvraag hebben. Zo weten je fans ook dat je aanwezig zult zijn.

2. Aantrekkelijke graphics & kleur
Opvallen is key op een evenement. Met opvallende kleurrijke graphics val je extra op in de menigte. Ben duidelijk in je boodschap en breng goed je logo naar voren. Zo weten mensen meteen met wie ze te maken hebben. Zo maken wij in de stand van Horse & Country TV gebruik van een feloranje standwand die bedrukt is met het logo van H&C TV. Ook hebben wij oranje vlaggen met het logo erop bedrukt. Mensen moeten je kunnen vinden! Voor de stand van Stal Hendrix gebruiken wij door ons ontworpen platen waarop de dekhengsten worden uitgelicht.

3. Video in de stand
Verkoop je een product? Speel dan in je stand een video af van hoe je product wordt gebruikt. In de stand van televisiezender Horse & Country TV wordt een promovideo afgespeeld die mooi samenvat welke programma’s er via de zender te zien zijn. Zo krijgen mensen meteen een kijkje in het product. Heb je een sportstal of fokkerij? Licht dan jouw paradepaarden uit.

4. Genereer op een slimme manier leads
Waarschijnlijk is leads genereren één van de belangrijkste redenen dat je aan beurzen deelneemt. Een makkelijke en efficiënte manier om contactgegevens van bezoekers te verzamelen is het houden van een prijsvraag. Om mee te kunnen doen met deze prijsvraag moeten mensen hun gegevens invullen. En voilà! De leads stromen binnen.

 

5. Deel de stand logisch in
Er zijn een paar punten waar je rekening mee moet houden als je een stand gaat inrichten. Er moet ten eerste voldoende ontmoetingsruimte zijn; klanten moeten je stand in kunnen. In het gangpad praten is ook maar onhandig. Voor het ontvangen van klanten in je stand is het belangrijk dat je voldoende stoelen hebt. Zorg ook voor ruimte waar je spullen kunt opbergen zonder dat ze zichtbaar zijn.

6. Voldoende opbergruimte
Naast een logische indeling van je stand is het ook belangrijk dat je een opgeruimde stand hebt. Om alle spullen van de stand van H&C TV netjes op te bergen hebben wij een aantal kratten en een steekwagen aangeschaft. De spullen zijn overzichtelijk in de kratten opgeborgen waardoor de stand niet alleen netjes is, maar al het materiaal ook snel te vinden is. Deze kratten worden vervolgens achter de standwand geplaatst en zo merken bezoekers er niks van!


7. Makkelijk vervoerbaar

Dit punt is niet per se een must, maar wel lekker handig! Zorg ervoor dat de stand binnen no time in elkaar te zetten en op te ruimen is. Zo maken wij op beurzen gebruik van een standwand die tot een heel klein formaat in te klappen is. Deze past vervolgens weer in een kar. Deze kar kan dan ook worden gebruikt als tafel. Op deze tafel plaatsen wij dan weer een prijsvraag. Over efficiënt gebruik van materiaal gesproken!

 

8. Goodies
Giveaways zijn ideaal om de naamsbekendheid van je merk te vergroten. Deze goodies trekken mensen aan en zorgen ervoor dat je naam beter wordt onthouden. Probeer hier origineel in te zijn. Pennen zijn inmiddels wel wat achterhaalt. Investeer wel in een gebruiksvoorwerp wat mensen ook echt kunnen gebruiken, anders riskeer je een enkeltje prullenbak! Originele ideeën zijn een herbruikbare waterfles, lippenbalsem en een katoenen tas. Tassen zijn ook altijd goed: als iedereen rondloopt met een tas met jouw merk maken ze gratis promotie.

9. Aantrekkelijk drukwerk
Folders en flyers zijn ideaal om aan geïnteresseerde bezoekers te geven. Zorg ervoor dat het drukwerk heel overzichtelijk en duidelijk is. Vergeet ook zeker geen call to action! Bij de stand van Horse & Country TV geven wij bijvoorbeeld altijd flyers weg met een stappenplan om een maand gratis gebruik te maken van de app H&C Play. Posters doen het ook altijd goed op events. Zorg ervoor dat deze aantrekkelijk en duidelijk zijn.

 

10. Follow up
Om goed gebruik te maken van de leads die je hebt verzameld kun je gebruikmaken van directe mailing als follow up. In deze mail licht je dan nogmaals je merk toe of herinner je ze aan leuke acties. Zo sturen wij na evenementen waar wij met H&C TV hebben gestaan altijd een mail naar de mensen die onze stand bezocht hebben. In deze mail herinneren wij mensen aan de een maand gratis gebruik van de app H&C Play. Zo vergroot je de kans dat er echt conversies plaatsvinden.

Al het promotiemateriaal en alle standaankleding is gemaakt door Equine MERC. Wil jij ook mooie aankleding of drukwerk voor in jouw stand? Informeer dan bij Daisy van Nieuwkasteele naar de mogelijkheden: +31 6 2411 0599

About the Author