Waarom Mailchimp?

Waarom Mailchimp?

Er zijn op het gebied van emailmarketing veel aanbieders waaruit je kunt kiezen. Hoe maak je hier in hemelsnaam een keuze uit? Ik, Manon, geef jou in dit artikel alle ins en outs van waarom wij als marketing- en evenementenbureau de diensten van Mailchimp aanraden. Here we go!

1. Professionele look
Als je Mailchimp gebruikt voor je mailings, dan hebben ze altijd professioneel uitziende look! Wat wil je nog meer?

2. Gebruiksvriendelijk
Mailchimp is zelfs voor de echte atechnische mensen heel makkelijk te gebruiken. Het systeem is overzichtelijk weergegeven en je werkt met duidelijke stappen. Weet je even niet hoe je iets moet doen? Dan klik je op deze link, of chat je even gezellig met het supportteam.

3. Support
Zo komen we meteen op het derde punt! Als je er ondanks de superhandige uitleg van Mailchimp niet helemaal uitkomt, is er altijd nog het supportteam! Zij geven razendsnel antwoord op al jouw vragen, die je heel makkelijk kunt stellen in een chat.

4. Integreren is easy peasy
Wil je op je website een knop waar mensen zich kunnen inschrijven voor je nieuwsbrief? En dat dan die gegevens meteen in de goede lijst terechtkomen? Again: Mailchimp! Mailchimp is makkelijk te integreren in je website, Facebook en ook Twitter.

5. Persoonlijke touch
Alle verzendlijsten die je aanmaakt in Mailchimp kun je opdelen in segmenten. Dit houdt in dat je superspecifieke mails kunt sturen, zonder heel veel moeite. Als je bijvoorbeeld een mail wil sturen die interessant is voor dressuurruiters, maar je hebt ook springruiters in dezelfde verzendlijst staan, kun je de segmenten ‘Dressuur’ en ‘Springen’ aanmaken. Bij je nieuwe dressuurcampagne kies je dan voor het segment ‘Dressuur’ en hoppa! Kat in het bakkie.

Je kunt nog specifieker te werk gaan en de code *|IFNAME|* na je aanhef plaatsen. Dan krijgt iedere ontvanger een mail gericht aan zichzelf!

Voorbeeld bij de naam Anna:
Beste *|IFNAME|* –> wordt: Beste Anna

6. Zo veel mails als je maar wil!
Mailchimp heeft geen maximum aantal mails, je kunt dus zoveel mailen als je maar wil! Daarnaast zorgen ze er ook nog eens voor dat jouw mail niet in de spamfilter verdwijnt. Handig hè?

7.  Statistiekhemel
Nadat je een mail hebt verzonden krijg je een heel handig overzicht te zien met alle statistieken op een rijtje. In dit overzicht zijn onder andere de open-ratio’s, click-ratio’s en bouncepercentages opgenomen. Ook weet je precies hoeveel mensen zich hebben uitgeschreven. Door deze statistieken in de gaten te houden kun je jouw content en verzendtijden precies aanpassen per doelgroep.

Nog meer weten over marketing en e-mailcampagnes? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen!

About the Author